הסרת שיער בסוכר

הסרת שיער בסוכר היא שיטת טיפול העשויה מחומרים טבעיים, ויעילה לא פחות משעוות דבורים. זוהי שיטה עתיקה שמקורה במזרח התיכון והטיפול בה מהיר ומשאיר את העור חלק למשך שבועיים עד חודש. כמו כל טיפול בשעווה, הסרת שיער באמצעות סוכר היא הליך שעלול להיות כואב, במיוחד במקומות רגישים. כיצד מתבצע הטיפול? איך מכינים שעווה בבית? ועוד הסברים על הסרת שיער בסוכר, במאמר הבא.

טיפולי הסרת שיער בסוכר הם תופעה הולכת ונעלמת אך יש עדיין קוסמטיקאיות שאוהבות לעשות בה שימוש. הסרת שיער בסוכר מזכירה טיפולי הסרת שיער בשעווה. ההבדל הוא בחומר בו משתמשים, תמיסת סוכר ולא שעווה או שרף. יש מי שטוענים שהסוכר נשטף בקלות יותר מהשעווה וכי הטיפול עצמו כואב פחות.

נתונים סטטיסטיים

שעווה היא שיטת טיפול אהובה ברחבי העולם ובישראל במיוחד. בארה"ב מדובר בכ-20%, באירופה בכ-30%, בעוד שבאיטליה וספרד מדובר בכ-40%. בארץ המספרים גבוהים מעט יותר, אך מכיוון שאנו חיים במדינה מלאת שמש, בה עונת בגדי הים היא ארוכה במיוחד, יותר ויותר אנשים בוחרים לעבור טיפולי לייזר. גם בארה"ב, כמיליון אנשים בשנה בוחרים טיפולי לייזר, במקום כל הטיפולים האחרים.

תכשירי סוכר להסרת שיער

בשוק ניתן למצוא מוצרי שעוות סוכר רבים, חלקם מכילים בשמים מלאכותיים או טבעיים, או חומרים להרגעת העור. המחיר עומד על כ-15-20 ₪ ל500 גרם שעוות סוכר. ניתן גם לייצר שעוות סוכר בבית מ-2 כוסות סוכר לבן, רבע כוס מיץ לימון ורבע כוס מים. את הכל יש להרתיח ולערבב היטב. הכמויות צריכות להיות מדויקות על מנת שתתקבל שעווה איכותית.

כיצד פועל הסוכר להסרת שיער?

שעוות סוכר נחשבת לנפוצה בעולם והעיקרון מאחוריה הוא פשוט: משיכת השיער מהשורש על ידי שימוש בעיסת סוכר דביקה. היתרון הגדול של שעוות סוכר, יחסית לשעוות דבורים, הוא שניתן להסירה בקלות. שעוות דבורים נדבקת לעור ויש צורך באלכוהול כדי להסירה. שעוות סוכר ניתן להסיר בקלות על ידי מים וסבון. בנוסף, השיטה נחשבת לכואבת פחות מאשר שעוות דבורים.

האם אפשר להסיר שיער בסוכר מכל מקום בגוף?

עקרונית כן, אך מומלץ לשמור על זהירות מרבית באזור הפנים, בית השחי והמפשעה. על מנת לקבל תוצאות טובות, יש לצבור ניסיון ואם אין לכם כזה, עדיף להימנע מלהסיר שיער באזורים אלו.

איך מתבצע הטיפול?

שעוות סוכר ניתן לחמם במיקרוגל או בתוך סיר מים, תלוי במוצר עצמו, אז שימו לב להוראות השימוש. לאחר שהשעווה הפכה לנוזלית, יש למרוח שכבה דקה של שעווה על האזור המיועד, בכיוון צמיחת השיער, בעזרת סכין מריחה או מקל ארטיק. לאחר מכן, יש להדק היטב פיסת בד דקה מכותנה מלאה על השעווה ולמשוך במהירות נגד כיוון צמיחת השיער. את השעווה המיותרת כאמור, ניתן להסיר בקלות בעזרת מים. הטיפול דורש מיומנות גבוהה ועלול לגרום לשטפי דם, אז זהירות!

האם זה כואב?

הטיפול כואב פחות משעוות דבורים ולאחר מספר טיפולים הכאב פוחת. עם זאת, במקומות רגישים הכאב עלול להיות חד.

כמה טיפולים צריך לעבור עד לקבלת התוצאה הסופית?

כל טיפול מחזיק כשבועיים עד חודש ימים. טיפולים בשעווה מחלישים את השיער ולאחר טיפולים רבים יהיה קל יותר להסירו.

כמה עולה הטיפול?

למרות הדמיון בין שתי השיטות, הסרת שיער בסוכר נחשבת לטבעית וזולה יותר מהסרת שיער בשעווה. למעשה, כל מה שנחוץ להכנתה זה מעט סוכר לבן, לימון ומים. עם זאת, הכנת התמיסה, כך שתהיה יעילה ולא תישרף, מצריכה מיומנות מסוימת.

הסרת שיער בסוכר נחשבת לשיטה נכחדת ומעטות הקוסמטיקאיות שעדיין עושות בה שימוש, אך אם מצאת אחת כזאת, הרווחת. המחיר, כאמור, יהיה כמו הסרת שיער בשעווה, אם לא זול יותר.

הסרת שיער בסוכר בבית או במכון?

הסרת שיער בסוכר בבית היא שיטה זולה ומהירה, אך דרוש ניסיון רב על מנת לקבל תוצאות טובות. במכון ישנן קוסמטיקאיות מקצועיות, המציעות טיפול זריז בכאב מינימלי.

מה קראנו עד עכשיו

השאירו פרטים לקבלת ייעוץ והצעות אטרקטיביות!

מאמרים נוספים בנושא:

הסרת שיער בחוט

הסרת שיער בחוט היא אחת השיטות העתיקות להסרת שיער, שהייתה נפוצה בארצות המזרח ועשתה דרכה מערבה. היא כל כך פשוטה שלמעשה אינה מצריכה דבר למעט חוט וזוג ידיים. למרות כל

לקרוא עוד »
הסרת שיער בגילוח

הסרת שיער בגילוח היא השיטה הזמינה והנוחה ביותר להסרת שיער מיותר מהגוף ונפוצה הן בקרב גברים, והן בקרב נשים. היא אינה מצריכה מיומנות מיוחדת וניתן לבצעה בכל זמן ובכל מקום.

לקרוא עוד »
הסרת שיער בבית

נשים וגברים רבים, נמנעים מלגשת לקוסמטיקאית על מנת להסיר שיער, ובוחרים בשיטות ביתיות שונות במקום. מהן השיטות, יתרונותיהן וחסרונותיהן ולמי הן מתאימות? קראו את כל מה שצריך לדעת על הסרת

לקרוא עוד »

הצטרפו לניוזלטר

רוצים לקבל עדכונים והטבות בלעדיות בנושא טיפולי הסרת שיער? הצטרפו לניוזלטר שלנו! תקבלו מידע עדכני על הטכנולוגיות והשיטות החדשות להסרת שיער לגברים ונשים, סקירות מומחים על המוצרים והשירותים המובילים בתחום, וגם הצעות ייחודיות וקופונים להנחות על מגוון הטיפולים. פשוט השאירו את כתובת המייל שלכם ותהיו הראשונים לדעת על כל מה שחם בעולם הסרת השיער!